Voor de Word wakker-campagne van Pricewise maakte Sjaak Kassies (35), onze eigen Manager Development, het nummer Wake up. Sjaak is namelijk niet alleen heel goed met computers. Hij is ook een fervent zanger en gitarist met studio aan huis.
Bluf
Het begon met wat bluf. Giscard Monod de Froideville, marketingmanager bij Pricewise, bereidde in het voorjaar de reclamecampagne van Pricewise voor. Dat kwam Sjaak ter oren en hij stelde voor de muziek onder de reclame te maken. “Kom maar met iets,” daagde Giscard hem uit.
Uren zat hij in de studio. Met vijf tunes van een minuut kwam hij terug. Eén nummer viel direct op: Wake up. Een dromerig, vrolijk gezongen lied, ondersteund door zes instrumenten. Gitaar, bas, percussie, banjolele, mbira en viool, alle zes zijn door Sjaak zelf bespeeld. “Mooi”, vond Giscard, maar of het voor de televisie wel even twee keer zo snel kon. Dus ging Sjaak terug de studio in. Opnieuw inspelen, beluisteren, bespreken en bijschaven.
Inspiratie
Mét succes. Je hoort het nummer in iedere Pricewisereclame. En dat niet alleen. Wake up wakkerde het idee aan van de reclame die je nu op televisie ziet. In het filmpje zie je slapende mensen in de auto, bij de dokter en in huis. Veel Nederlanders slapen namelijk al jarenlang bij dezelfde verzekeraar, energieleverancier of telecomprovider. Ze betalen te veel voor hun contract. Dus Nederland, word wakker. Wake up!
Beluister hier het hele nummer
Klantenservice
Het is hét nummer van Pricewise. En we gaan het op nog veel meer plaatsen gebruiken. Om te beginnen als wachtmuziek voor onze klantenservice. Nu hopen én zorgen we ervoor dat je niet te lang in de wacht staat. Tenzij je fan bent van het nummer, natuurlijk.
PS – Als Sjaak niet bij Pricewise is, zingt en speelt hij allerlei instrumenten met zijn folkband Malcanisten.
Laat een reactie achter