Heb je al een abonnement voor internet, tv en/of bellen,maar zie je een pakket dat beter bij jou past én misschien ook nog eens goedkoper is? Stap dan over. Daarmee bespaar je tientjes per jaar. Of zelfs per maand. Wij helpen je bij de overstap en vertellen je alles wat je moet weten, zoals wanneer je kunt overstappen, hoe dat werkt en hoe je de nieuwe ingangsdatum kiest. Ook vertellen we je over onze handige overstapservice.
Vergelijk hier abonnementen voor internet en tv
Overstappen internet
Stap jij over van internet-abonnement? Denk dan na over de internetsnelheid die je wilt. Wil je snel internet? Kies dan voor glasvezel, als dat beschikbaar is op jouw adres. Check je alleen je mail en surf je wat op het internet? Grote kans dat een lagere internetsnelheid voor jou goed genoeg is. Je betaalt dan meestal ook minder.
Terugsturen oude apparatuur
Je kunt je oude apparatuur kosteloos terugsturen naar de provider, meestal via PostNL of DHL. Bekijk de handleiding van je provider om te weten hoe je dit precies doet. Heb je zelf geen doos? Soms sturen providers een doos naar je toe als je deze zelf niet hebt. Tip: bewaar de doos die je ontvangt, zodat je de apparatuur in dezelfde doos kunt terugsturen.
Overstapservice
Stap je over naar een nieuw abonnement? Bij Pricewise kun je gebruikmaken van de overstapservice. Alle providers in onze vergelijking bieden deze service aan. Zo stap je eenvoudig en snel over.
Vul je gegevens in bij de aanvraag van je nieuwe abonnement en geef aan of je wilt dat je nieuwe provider je abonnement opzegt. De contracten lopen dan in elkaar over, waardoor je altijd een internetverbinding hebt.
Je hoeft vervolgens alleen nog je nieuwe abonnement te installeren. Wil je dat niet zelf doen? Kies dan voor een monteur. Dan hoef je alleen thuis te zijn voor de installatie.
Wanneer geen overstapservice?
Er zijn een paar situaties waarin je geen gebruik kunt maken van de overstapservice.
Nieuw telefoonnummer
Wil je een nieuw telefoonnummer? Dan moet je zelf je oude telefoonnummer bij je huidige provider op te zeggen.
Provider niet aangesloten bij overstapservice
Wanneer een provider niet aangesloten is bij de overstapservice, dan moet je zelf je huidige contract opzeggen.
Verhuizen
Ga je verhuizen en wil je een nieuw internet- en tv-abonnement afsluiten? Ook dan moet je jouw oude abonnement zelf opzeggen. Vraag je nieuwe pakket minimaal drie weken voor de verhuisdatum aan. Providers hebben vaak even nodig om de levering van je nieuwe abonnement te regelen. Zo weet je zeker dat je pakket op tijd ingaat. Vergeet niet je oude apparatuur terug te sturen.
Internetgarantie
Je overstap naar een nieuwe internetprovider gaat bijna altijd goed. Toch kan het gebeuren dat je zonder internet komt te zitten. Bijvoorbeeld doordat er iets misgaat met de overgang van je oude naar je nieuwe provider.
Met de internetgarantie van Pricewise ben je in zo’n situatie alsnog verzekerd van internet. Je krijgt gratis een MiFi-router en simkaart van ons in bruikleen. Zo kun je blijven internetten, totdat de levering van je nieuwe provider ingaat. Stuur dan binnen drie dagen de apparatuur weer terug naar Pricewise.
Hoe werkt overstappen van internet en tv verder?
Bij ons vergelijk je makkelijk alle pakketten voor internet, internet en tv en alles-in-1. Nadat je jouw abonnement kiest, gebeurt er het volgende:
- Bevestiging Pricewise: je krijgt van ons direct een bevestiging van je aanvraag. Inclusief de details van je contract.
- Bevestiging provider: binnen een paar dagen ontvang je de bevestiging van de provider. Vanaf dan heb je 14 dagen bedenktijd.
- Overstappen of opzeggen: ga je overstappen? Gebruik dan de overstapservice voor een soepele overgang. Bij een verhuizing zeg je zelf je huidige contract op.
- Geregeld! Je installatiepakket is geleverd en (wordt) geïnstalleerd. Indien je recht hebt op een extra korting via Pricewise dan staat deze binnen 3 maanden op je rekening. In MyPricewise heb je altijd een handig overzicht van al je bestellingen.
Wanneer kan ik overstappen van internet, tv en bellen?
Meestal sluit je een abonnement af voor een jaar. Hierna wordt het abonnement maandelijks verlengd en kun je deze dus ook maandelijks opzeggen. Heb je jouw huidige abonnement al een tijd geleden afgesloten? Dan kun je deze waarschijnlijk al maandelijks opzeggen. Je vindt de einddatum van je abonnement op je contract. Verloopt jouw abonnement voorlopig nog niet, maar wil je wel overstappen naar een nieuw abonnement? Dan brengt je provider mogelijk een opzegvergoeding in rekening.
Wat is de ingangsdatum van mijn abonnement?
Als je overstapt naar een nieuwe provider en de overstapservice gebruikt, duurt het gemiddeld 30 dagen voordat de levering van je nieuwe provider begint. Regel je zelf je overstap? Geef dan aan op het aanvraagformulier wanneer je wilt dat je nieuwe abonnement ingaat. Je vult je gewenste datum in of kiest voor de optie ‘zo spoedig mogelijk’. Zorg ervoor dat je startdatum niet vóór de einddatum van je huidige abonnement ligt.
Let op: als je je gewenste ingangsdatum opgeeft, betekent dit niet dat dit ook daadwerkelijk de startdatum is. Providers mogen afwijken van deze datum. Je hoort van de provider wanneer je nieuwe abonnement definitief ingaat.
Hulp nodig bij overstappen?
Wil je overstappen, maar heb je nog vragen? Wij helpen je graag. Check of je jouw antwoord vindt tussen onze veelgestelde vragen over internet, tv en bellen.