Enexis is een netbeheerder en valt onder Enexis Holding N.V. Enexis is als netbeheerder verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van een groot deel van de energienetwerken in de grootste delen van Noord-, Oost- en Zuid-Nederland.
Energie vergelijken
Netgebied Enexis
Enexis is de netbeheerder voor gas en elektriciteit in de provincies Groningen, Drenthe, Noord-Brabant en Limburg. In de provincie Overijssel is Enexis de netbeheerder voor elektriciteit en in sommige gevallen ook voor gas. Je aansluitadres bepaalt wie je netbeheerder is, hier kun je dus niet van wisselen. De bijbehorende netbeheerkosten staan vast. Hierop kan niet bespaard worden. Wil je besparen op je energiekosten? Via de vergelijker kun je het leveringstarief van meerdere energieleveranciers vergelijken.
Enexis slimme meter
Enexis is actief met het plaatsen van slimme meters in het netgebied. Deze slimme meter zorgt ervoor dat je niet meer zelf je meterstanden hoeft door te geven aan je energieleverancier. De slimme meter registreert je meterstand en stuurt deze automatisch door naar de netbeheerder. Deze geeft de meterstand door aan de energieleverancier.
Enexis slimme meter weigeren
Wil je geen slimme meter? Dan kun je de Enexis slimme meter weigeren. Je kunt deze slimme meter weigeren als je een brief krijgt met een afspraak voor het plaatsen van de slimme meter. De slimme meter kun je weigeren door contact op te nemen met de Enexis klantenservice. Het kan voorkomen dat je al een slimme meter hebt. In dat geval kan de slimme meter tegen betaling omgewisseld worden voor een reguliere digitale meter. Neem ook hiervoor contact op met de Enexis klantenservice.
Enexis storing
Gaat er iets mis bij de toelevering en heb je geen energie? Dan is er een kans dat er een storing is. Neem hiervoor contact op met het Nationaal storingsnummer: 0800 9009. Hier wordt naar je postcode gevraagd zodat je doorgestuurd kan worden naar de juiste netbeheerder. Valt de storing onder het netgebied van Enexis en kan dit probleem meteen verholpen worden? Dan komt er een storingsmonteur langs. Deze monteurs zijn 24 uur per dag beschikbaar. Als je geen stroom of gas hebt komt de monteur binnen twee uur ter plaatse van de oorzaak. Bij een langdurige energiestoring biedt Enexis een compensatievergoeding. Je krijgt deze vergoeding als de storing langer dan vier uur geduurd heeft. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de duur van de storing. Als je recht hebt op compensatie? Dan krijg je automatisch bericht van Enexis.
Stroomstoring Enexis
Als je niet zeker bent of je te maken hebt met een stroomstoring dan kun je dit via de website van Enexis testen. Hier worden een aantal vragen over de situatie gesteld. Gaat het hier inderdaad om een stroomstoring? Neem dan contact op met het Nationaal storingsnummer.
Enexis is op meerdere manieren te bereiken. De Enexis klantenservice is online via de website 7 dagen per week beschikbaar. Op werkdagen kunnen klanten van 08:00 tot 21:00 uur geholpen worden. In het weekend kan dit van 08:30 – 17:00 uur.
Enexis beschikt ook over een chatbot. Deze is 24 uur per dag bereikbaar. Enexis is ook via Twitter en Facebook te bereiken.
Wil je Enexis Bellen? Dit is ook mogelijk. De Enexis klantenservice is voor consumenten te bereiken op werkdagen van 08:00u tot 17:00 uur.
Contactgegevens Enexis
Bezoekadres
Burgemeester Burgerslaan 40
5245 NH Rosmalen
088 857 77 77
Postadres
Enexis B.V.
Postbus 856
5201 AW "s-Hertogenbosch
Website
www.enexis.nl
Energie vergelijken
Netbeheerders-overzicht
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig? Onze klantenservice helpt je graag. Neem gerust contact met ons op. Of neem een kijkje tussen onze veelgestelde energievragen.