De NLE, voorheen de Nederlandse Energiemaatschappij, heeft al vele jaren ervaring als energieleverancier en wil deze ervaring gebruiken om nóg meer servicegerichte producten te ontwikkelen, ook in andere markten. Vooruitgang en uitdaging lijken de kernwaarden te zijn van dit bedrijf. En, goed nieuws: NLE biedt nu extra korting via Pricewise tijdens de Koningsdeals, van 21 april tot en met 5 mei 2017.
Check de Koningsdeals van NLE
Waarom doen jullie mee aan de Koningsdeals?
"We vinden het leuk dat deze actie voor positieve publiciteit zorgt. Daarnaast doen we ook graag iets extra’s voor nieuwe klanten. We zien dat Pricewise iets andere klanten aantrekt dan we normaal hebben, die laten we graag kennismaken met NLE door middel van een mooi aanbod," vult Willem Opmeer aan. Hij is accountmanager van NLE. "Overigens spreekt de slogan van de campagne me ook erg aan. Mijn vrouw heeft ook een T-shirt met 'Ik Willem!'," voegt Opmeer nog toe.
Nieuwe toffe mogelijkheden creëren
"NLE is een leuk en creatief bedrijf. Wij bewegen mee met de energiemarkt en zoeken nieuwe kansen. Wij durven voorop te lopen en omarmen nieuwe uitdagingen. Want juist dát creëert nieuwe, toffe mogelijkheden,” vertelt Caroline Bevaart, pr-manager bij NLE. “En zo vinden wij nieuwe manieren om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn, met meer dan alleen energie."
Vanuit welke gedachte is jullie bedrijf ontstaan?
"Meer dan elf jaar geleden werd de energiemarkt geliberaliseerd en daar zijn we snel op ingesprongen. De prijzen lagen toen vrij hoog, omdat er altijd maar vier spelers waren. Wij wilden ons inzetten voor lagere prijzen voor de consument,” zegt Bevaart. “Inmiddels is er veel meer marktwerking en zijn de prijsmarges wat kleiner. Daar hebben wij aan meegewerkt!"
Wat is het belangrijkste dat jullie doen voor de klant?
"We zijn een uitdager en altijd in de eerste plaats op prijs. Of we iedere dag de goedkoopste zijn? Nee, dat is niet haalbaar. Maar we zorgen altijd voor een zo laag mogelijke, faire prijs. Dat geldt ook voor ons telecomproduct en zal ook voor toekomstige producten en diensten zo zijn. Zo zou het bijvoorbeeld kunnen dat mensen vanaf volgend jaar een leasecontract voor een elektrische auto bij ons afsluiten. We blijven de horizon verkennen en zijn altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen. Zo blijven we wendbaar en innovatief," aldus Bevaart. "De komende tien jaar zien we onze rol als energieleverancier wel veranderen. We zullen ons steeds meer richten op het verlenen van service. Zo geven we klanten met behulp van goede apps inzicht in hun energieverbruik. Op termijn kunnen we ze adviseren over hoeveel hun zonnepanelen die dag gaan opleveren, wanneer ze het best hun elektrische auto kunnen opladen en nog veel meer slimme tips geven."
Vanwaar de filmachtige reclames van NLE?
"Onze directeur, Harald Swinkels, heeft altijd de droom gehad een eigen film te maken,” vertelt Bevaart. “Nadat we in 2014 de commercial voor Anna zelf hadden gemaakt, kregen we het idee om een bedrijfsfilm te maken. Eén die niet awkward zou zijn zoals je dat vaak ziet, maar mooi en indrukwekkend. Met z’n allen zijn we aan de slag gegaan, en zo ontstond 'NLE, The Movie'. Die is inmiddels al een paar jaar oud. Vanaf dat jaar maken we ook al onze commercials zelf. Van het scenario tot regie en van montage tot muziek; alles doen we zelf met een handjevol vakmensen om ons heen. Zelfs de hoofdrolspelers in de laatste commercial voor Alles-in-1 zijn 'van ons', dit zijn gewoon onze medewerkers. De muziek eronder hebben we zelf geschreven en laten componeren. Zo kunnen we mooi onze creativiteit uiten."
Check nu de Koningsdeals van NLE
Meer over NLE