Loopt je telefoonabonnement bijna af? Dan moet je een keuze maken: je telefoonabonnement verlengen of overstappen naar een andere provider. In deze blog lees je alles over het verlengen van je telefoonabonnement of overstappen naar een andere provider en wat er gebeurt als je niets doet.
Je telefoonabonnement verlengen | Overstappen of verlengen: per wanneer kan dat? |
Overstappen naar een andere provider | Niet verlengen of overstappen |
Je telefoonabonnement verlengen
Wanneer je ervoor kiest om je telefoonabonnement te verlengen, sluit je een nieuw contract af bij je huidige provider. Je maandelijkse kosten worden vaak lager, omdat je niet meer voor het aflossen van de telefoon betaalt. Je betaalt dan alleen nog voor de diensten, zoals internet, bellen en sms’en. Je hebt dan een sim only-abonnement. Bij het verlengen van je mobiel-abonnement behoud je jouw huidige telefoonnummer.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je telefoonabonnement te verlengen bij je huidige provider, maar wel een nieuwe telefoon uit te zoeken. Je krijgt dan een nieuw contract en betaalt ook voor het aflossen van je nieuwe telefoon. Je kunt ook in dit geval je huidige telefoonnummer behouden.
Telefoonabonnement vergelijken
Overstappen naar een andere provider
Wil je overstappen? Dat betekent dat je een nieuw contract afsluit bij een andere telefoonprovider. Je kunt ervoor kiezen om je huidige nummer te behouden (nummerbehoud) of een nieuw nummer te krijgen. Nummerbehoud is bij iedere telefoonprovider gratis. Kies je voor nummerbehoud? Dan hoef je je huidige abonnement niet zelf op te zeggen.
Overstappen van telefoonabonnement naar een andere provider is heel makkelijk. Vergeet niet eerst verschillende deals te vergelijken voor je gaat overstappen van mobiel-abonnement of sim only-abonnement.
Bij een mobiel-abonnement geef je aan welke telefoon je wilt. Dit is bij een sim only-abonnement niet nodig. Vul vervolgens je andere voorkeuren in, zoals het aantal GB-data en belminuten dat je wilt. Filter op internetsnelheid, contractduur of soort simkaart of de resultaten te verfijnen.
Een goede deal gevonden? Wij sturen je aanvraag door naar de nieuwe provider. Je ontvangt binnen drie dagen je nieuwe simkaart. Je abonnement gaat in zodra je oude abonnement afloopt.
Overstappen of verlengen: per wanneer kan dat?
Bij de meeste providers kun je 120 dagen voor het einde van je contractdatum je telefoonabonnement al verlengen. Ook kun je vanaf 120 dagen voor je telefoonabonnement afloopt al overstappen naar een andere provider. Het nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van het je huidige contract.
Niet verlengen of overstappen
Wanneer je jouw telefoonabonnement niet verlengt en je ook niet overstapt naar een nieuwe provider, loopt je abonnement automatisch door. Vaak geven providers korting als je klant blijft of wordt, waardoor het meestal goedkoper is om je telefoonabonnement te verlengen of om over te stappen.
Is de einddatum van je abonnement al verstreken? Dan kun je verlengen of overstappen wanneer je wilt. Je contract is dan omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Je hebt vaak wel een opzegtermijn van één maand.
Laat een reactie achter