Pffffff. Zes kilometer tegen de wind in fietsen om mijn cliënt te bezoeken valt soms niet mee. Vooral niet met windkracht 7. Op deze momenten verlang ik naar een auto. Gelukkig heb ik, wanneer ik naar mijn volgende cliënt fiets, weer wind mee dus ik moet niet zeuren. En eigenlijk is het vooral goed voor mij; ik hoef nu niet te gaan fietsen bij een sportschool.
Door Gastblogger Nienke Gorter
In therapie
Een paar jaar geleden liep ik nog hard en had ik een redelijk goede conditie. Totdat ik een blessure kreeg aan mijn rechterbeen. Een spier wilde maar niet meewerken en ik belandde via iemand van de hardloopclub bij een man die mij kon oplappen voor de vijf kilometer die een paar maanden later van start ging. Triggerpoint-therapie was het. Een behandeling waarin naalden in je spieren geprikt worden en wat moest zorgen voor een snel herstel.
Geen verwijsbrief
Ik zat destijds bij zorgverzekeraar De Friesland en belde op om te vragen of ik verzekerd was. Het meisje aan de telefoon beaamde dat en vertelde mij dat ik geen verwijsbrief van de huisarts nodig had. Na een aantal zeer pijnlijke behandelingen kreeg ik de rekening gepresenteerd. Ik moest het bedrag volledig betalen want de zorgverzekeraar vergoedde deze behandeling niet.
Geen poot om op te staan
Ik zocht contact met de zorgverzekeraar, maar die beweerde dat ik helemaal niet had gebeld. Ze konden mijn telefoontje nergens terugvinden. Toevallig had ik wel onthouden op welke dag en welk tijdstip ik had gebeld, maar de naam van de medewerker aan de telefoon had ik niet genoteerd. Enorm stom natuurlijk want ik had nu geen poot om op te staan. Het jaar daarna heb ik meteen een andere verzekeraar genomen. Ik voelde me zo onjuist bejegend!
Duur akkefietje
Het akkefietje kostte me een paar honderd euro en daarbij had de behandeling ook nog eens niet geholpen. Het ergste vond ik dat de zorgverzekeraar bleef beweren dat ik niet gebeld had en dus eigenlijk had gelogen. Ik hield er een flinke kater aan over.
Andere tactiek
Sinds een paar weken ga ik naar de fysiotherapeut omdat ik last heb van mijn nek. Door schade en schande wijs geworden besloot ik mijn tactiek te veranderen. Ik heb mijn zorgverzekeraar niet gebeld maar gemaild met de vraag of de behandeling wordt vergoed. Een paar dagen later kreeg ik per mail de bevestiging dat ik 20 behandelingen vergoed krijg. Zwart op wit. Zo weet ik zeker dat ik later niet plotseling de rekening gepresenteerd krijg. Scheelt kopzorgen…
Nienke Gorter is thuisbegeleidster bij een welzijnsorganisatie. Haar cliënten hebben financiële problemen, psychische of lichamelijke klachten of willen hulp bij de opvoeding van hun kinderen.
Laat een reactie achter