Het was een hete zomer. Voor mij in elk geval wel. Na het afscheuren van al mijn kniebanden in mijn linkerknie was ik deze zomer volledig gekluisterd aan mijn huis. Temperaturen liepen op tot 32 graden. Hoe ik vervolgens deze fantastische baan als PR en Communicatiestrateeg bij Pricewise kreeg, is een ander blog. In de trein dacht ik gisteravond; ‘ze halen met mij niet alleen een professional in mijn vak binnen, maar ook een klant…en een patiënt’. Veel vliegen in één klap. Want het is en blijft waar, de klant, dat zijn wij.
Hoe ben ik eigenlijk verzekerd? Heb ik een naturapolis? Of een restitutiepolis? En ben ik eigenlijk wel geopereerd aan mijn knie in een ziekenhuis dat een contract heeft met mijn zorgverzekeraar? Vast wel. Afgelopen zomer heb ik dáár in elk geval niet over nagedacht. En nu zou ik het als kersverse medewerker van Prizewize natuurlijk moeten weten…
Ik schaam me er niet voor dat ik niet weet welke zorgpolis ik heb. En wat er allemaal vergoed wordt. Ik denk dat velen van jullie het niet weten. Er zijn dagen dat je je met andere dingen bezig houdt, nietwaar? Dat gaan we dus uitzoeken bij Prisewise. Wie van jullie is zich bewust van de zorgpolis die je hebt afgesloten? En weet je dat het ziekenhuis waar je wordt geopereerd, een contract sluit met je zorgverzekeraar, waardoor de zorg wordt vergoed?
We willen bij Prizewize bewust worden van het feit dat jij, de klant, niet continu bezig bent met dit soort vragen. En we willen je dus helpen met het vinden van de beste zorgpolis. En met het beantwoorden van vragen die je hebt over de steeds gecompliceerder wordende zorg.
Een journalist zei mij deze week dat hij het niet aandurfde om zijn luisteraars voor te leggen of zij weten wat een zorgverlener is. Dat weet toch iedereen? Dan zou de luisteraar zich misschien als een kind behandeld voelen.
Ik vind het fijn dat Pricewise ook dat gaat vragen aan jou, de klant. Het zou mij niets verbazen als naast het antwoord: een ziekenhuis, een huisarts, ook het antwoord: ‘Mijn buurvrouw/zoon/moeder, die zorgt tenslotte elke dag voor mij’, komt. En dat is geen schande. Mantelzorgers verlenen onmisbare zorg. Maar in het hele zorgdebat, dat uiteindelijk leidt tot welke dekking onder je verzekering valt en hoeveel je moet betalen, is de zorgverlener de instantie die contracten sluit met je zorgverzekeraar. En ik ga er niet vanuit dat iedereen dat weet. Maar ik vertel het je wel graag. Ik voel me welkom bij Prizewize. Ik hoop jij ook.
Nicky Jansen is sinds 1 september PR en Communicatie Strateeg bij Prizewize. Volg haar op Twitter Nickyjansen73
Laat een reactie achter