De laatste dag van het jaar heeft tot grote drukte geleid bij overstapservice Pricewise. “De laatste drie dagen zijn goed voor 45% van alle overstappers,” zegt directeur Hans de Kok. “Van jong tot oud stapt over. Ik heb zojuist nog een dame van 78 jaar geholpen met het afsluiten van een nieuwe zorgverzekering.”
Laatste dag
Tot en met 31 december hadden Nederlanders de tijd om hun oude zorgverzekering op te zeggen. Een nieuwe kan nog de hele maand januari worden aangevraagd, maar de meesten kiezen ervoor om meteen over te stappen op een nieuwe verzekering. “Men is voorzichtiger geworden met het eigen risico,” ziet Hans de Kok. “Men is zich er goed van bewust dat een hoger eigen risico ook kan betekenen dat je dat in één keer moet ophoesten. De meeste mensen kiezen dan ook voor een standaard eigen risico van €375,-.”
Laatste koopjes
Zorgverzekeraars kwamen de laatste dagen ook nog met extra ‘koopjes’ voor de laatbeslissers. Zo biedt De Friesland een extra cashback van €75,- voor overstappers in de 6 noordelijke provincies. Zilveren Kruis lanceerde halverwege het zorgseizoen een nieuw label, de budgetpolis Ziezo.
Bijzonder jaar
Het was een bijzonder jaar voor de Amsterdamse overstapservice. Prizewize werd Pricewise. En de website was voor het eerst op televisie te zien met de boodschap Wake up! Be wise, check your price. Nederland werd in de commercial wakker gemaakt met de stem van Paul Haenen.
2015
Consumenten die jarenlang bij dezelfde energieleverancier zitten, betalen te veel. Niet meer zo nieuwe auto’s zijn regelmatig te hoog verzekerd. Pricewise gaat ook in 2015 verder om de consumenten eerlijke deals te bieden. En blijft ze wakker maken om te checken of ze niet teveel betalen. Hans de Kok: “En ondanks dat je pas weer vanaf half november 2015 kan kiezen voor een nieuwe zorgverzekering (op een aantal uitzonderingen na), zullen wij verder gaan met het inzichtelijk maken van de ingewikkelde brei aan zorgverzekeringen.
Laat een reactie achter