Viaplay, de streamingdienst die de uitzendrechten van het nieuwe Formule 1-seizoen heeft bemachtigd, maakte bekend dat hun abonnement 13,99 euro per maand kost. De potentiële aanwas aan klanten is groot; meer dan vier op de tien Nederlanders (43%) geeft aan Formule 1 te kijken en van die groep is meer dan de helft (54%) bereid te betalen voor Formule 1. Gemiddeld zijn zij bereid 12,15 euro neer te leggen. Dit blijkt uit onderzoek van online vergelijker Pricewise, in samenwerking met onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht. Voor provider Ziggo wordt het een spannende tijd. Bijna een kwart van de Nederlanders (23%) die Formule 1 kijkt via Ziggo, overweegt Ziggo op te zeggen vanwege het verdwijnen van de racewedstrijden uit het aanbod.
Piek aan overstappers verwacht na kampioensweekend
Toename overstappers internet en tv verwacht
Ondanks het verdwijnende aanbod, blijft 51% van de Formule 1-kijkers klant bij Ziggo. Wel verwacht Jeroen Snellen, telecomexpert bij Pricewise, de komende tijd flink wat beweging in de markt voor vast internet en tv. “Het verdwijnen van Formule 1 uit het standaard tv-aanbod is voor sommige klanten aanleiding over te stappen naar een andere provider. Het wegvallen van F1 in het aanbod van Ziggo is voor hen reden het internet- en tv-abonnement te heroverwegen. Zeker voor klanten die interesse hebben in aansluiting op het glasvezelnetwerk, maar bij Ziggo bleven vanwege de Formule 1. Daarnaast is de kans groot dat andere aanbieders inspelen op het nieuwe Formule 1-seizoen. Zo heeft KPN al bekendgemaakt Viaplay als streamingdienst beschikbaar te stellen in het tv-menu, zoals dat nu ook kan met bijvoorbeeld Netflix. En zullen providers richting het nieuwe Formule 1-seizoen waarschijnlijk nog met mooie aanbiedingen komen.”
Laat een reactie achter