Het kan gebeuren. Je hebt per ongeluk twee keer een energiecontract aangevraagd. Je bent niet de enige hoor. Het gebeurt de beste. Wat gaat er mis? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je dacht eerst een offerte te ontvangen óf je hebt simpelweg te vaak op de aanvraagbutton geklikt. Geen paniek. Wij leggen je uit wat je moet doen bij een dubbele aanvraag.
Fout in naam of e-mailadres kan gebeuren
Stel: je hebt een fout gemaakt bij het invullen van je gegevens in onze energievergelijker. Hierdoor is de aanvraag van je nieuwe energiecontract niet helemaal goed gegaan. Je hebt bijvoorbeeld je naam niet goed gespeld, of een e-mailadres opgegeven dat niet klopt. Dat kan natuurlijk een keer gebeuren. Vervolgens doe je de aanvraag voor exact hetzelfde contract opnieuw, omdat je dénkt dat deze fout dan gecorrigeerd wordt. Dit blijkt niet het geval te zijn. De éérste aanvraag is al doorgestuurd naar de energieleverancier. De tweede aanvraag vervalt dan automatisch, omdat de leverancier deze ziet als een ‘duplicaat’. De eerste aanvraag blijft geldig.
Aanvraag wijzigen via energieleverancier
Wat moet je doen? Neem na twee werkdagen contact op met de nieuwe energieleverancier om de wijziging door te geven. Neem je direct contact op? Dan kan het gebeuren dat je aanvraag nog niet is verwerkt. Aanpassen is dan nog niet mogelijk. Let op! Heb je een verkeerd e-mailadres opgegeven? Dan kan het gebeuren dat je geen bevestiging ontvangt. Neem in dat geval ook contact op met je nieuwe leverancier.
Heb je vragen?
We helpen je graag
Dubbel geklikt
Heb je meerdere keren op de aanvraagbutton geklikt en denk je daardoor meerdere energie-aanvragen te hebben gedaan bij dezelfde leverancier? Geen probleem: ook dan geldt alleen de eerste aanvraag. Je hoeft dus niets te doen in dit geval, want je eerste aanvraag is gewoon gedaan. En geen zorgen… je zit niet met meerdere energiecontracten opgescheept.
Wil je besparen? Dit zijn onze beste energiedeals
Verschillende contracten
Heb je meerdere aanvragen gedaan bij verschillende energieleveranciers of voor verschillende contracten, bijvoorbeeld omdat je dacht dat je alleen maar offertes aanvroeg? Dan worden alle aanvragen wél doorgestuurd. Je moet dan zelf contact opnemen met de energieleverancier(s) waarbij je het contract wilt annuleren. Let op: doe dit wel binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd. Deze bedenktijd gaat meteen in na de bevestiging van de nieuwe energieleverancier. Na 14 dagen is het contract bindend. Vaak moet je bij het vervroegd verbreken van een energiecontract een opzegvergoeding betalen. Zo ook bij jou tweede overbodige contract. Weet je niet welke aanvraag voor jou het beste is en welk contract je dus moet annuleren en welke niet? Neem dan contact met onze klantenservice. Dan kijken we samen welke deal voor jou het beste is.
Irma den Breejen
Goedendag, Ik heb begin mei een contract afgesloten met Eneco. Nog geen 4 weken later na de eerste levering krijg ik al een eindafrekening van Eneco met een hoog bedrag wat ik moet betalen en is mijn contract al opgezegd door een andere energiemaatschappij. Ik heb Stedin gebeld om te vragen wie dit was. Dat is dus Innova geweest. Toen heb ik Innova gebeld om te vragen hoe dat zit, Nu blijkt, dat ik eind November 2018 bij Innova
een contract heb afgesloten met startdatum 16 juni 2020 omdat dan mij contract met een andere leverancier afliep. Punt is, dat ik mij dat totaal niet meer kan herinneren, maar ze hebben de opname gestuurd. en idd.
Maar omdat ik het me na die lange tijd niet meer kon herinneren, en ik word zo vaak gebeld door energieleveranciers waardoor je ook in de war raakt, heb ik dus met Eneco een contract afgesloten, anders had ik dat natuurlijk niet gedaan! Dus moet ik nu tóch een hoge boete betalen bij de één of de ander?
.Innova heeft ook al die tijd niets laten horen van, dat ze binnenkort zouden gaan leveren, dan had ik het geweten en was ik niet met Eneco in zee gegaan. Kunt u mij helpen dit zeer vervelende probleem op te lossen?
En ik heb nu geleerd dat als ik telefonisch benaderd word door een energiemaatschappij nooit meer in moet gaan op een aanbod.
ik heb
Merel van Hengstum
Hi Irma,
Wat een vervelende situatie. Ik snap heel goed dat je je niet meer kunt herinneren wat voor contract je anderhalf jaar geleden hebt afgesloten. Je kunt het beste even contact opnemen met onze klantenservice op https://www.pricewise.nl/contact/. Zij kunnen jouw situatie wat beter bekijken en meedenken over een oplossing.
Succes en een fijne dag!
Groetjes,
Merel
Karin Jansen van Gaalen
Ik zou in mei overstappen naar NLE vanaf eneco maar nu heb ik ook budget energie in mei aangevraagd hun zeggen dat ze beide dus kunnen stoppen met eenmalig 250 kosten die ik dan weer terugkrijg klopt dit nou ik wil geen dubbel contract
Merel van Hengstum
Hi Karin,
Allereerst excuses voor de late reactie. Hopelijk is er inmiddels al een oplossing gevonden! Mocht dat niet zo zijn en heb je nog vragen, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via https://www.pricewise.nl/contact/. Zij kunnen met je meedenken en kijken wat het beste is voor jouw situatie.
Groetjes,
Merel