Sinds 2020 werkt een deel van Nederland vaker thuis door de coronamaatregelen. Werk je thuis, dan kan de verleiding om andere dingen te doen wat groter zijn dan op kantoor. Even een serietje of film kijken in de tijd van de baas, is zo een stuk toegankelijker. 16% van Nederland doet dit dan ook weleens tijdens het thuiswerken. En 15% binget zelfs weleens de hele werkdag series. Millennials en Gen Z doen dit nog veel vaker: bijna één op de drie verruilt werk soms voor een film of serie. En dan het liefst op de bank voor de tv, dat is namelijk nog altijd het populairste streamingsdevice. Dit blijkt uit onderzoek van online consumentenadviseur Pricewise onder 1.000 respondenten, in samenwerking met onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht.
Jongere generaties kijken vaker in tijd van de baas
Gen Z en millennials zitten ver boven het gemiddelde van 16% die weleens een film kijkt in de tijd van de baas. Van Gen Z doet 37% dat weleens, van de millennials is dat 30%. De oudere generaties in ons land worden tijdens thuiswerkdagen minder verleid door series en films: 13% van Gen X maakt zich schuldig aan deze bezigheid. Babyboomers doen dit zo goed als nooit (2%).
Tv nog altijd populairste streamingsdevice
Tijdens het thuiswerken een serie, film of sportwedstrijd streamen? Dat doen de meesten waarschijnlijk ook nog eens op de bank voor de tv. De tv is voor 60% van Nederland namelijk nog altijd het populairste streamingsdevice. De laptop is met 11% de tweede keuze. Gen Z en millennials geven vaker dan oudere generaties aan via hun laptop te streamen. Dat is niet gek: uit eerder onderzoek blijkt dat zij ook vaker alleen een internet-abonnement hebben. Na de laptop volgen de tablet (6%) en de mobiele telefoon (3%). Voor 4% maakt het niet uit op welk device zij streamen, als ze maar kunnen streamen.
Bekijk het huidige internet-aanbod
Laat een reactie achter